Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dokonalé tělo: etnografie těla v prostředí posilovny
Hemerová, Aneta ; Grygar, Jakub (vedoucí práce) ; Lachmann, Filip (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá prostředím posilovny a jejími návštěvníky. Její snahou je odpovědět na to, jak prostředí posilovny formuje tělo a vnímání těla svých aktérů. Na tuto problematiku je nahlíženo prostřednictvím několika teoretických přístupů, a to skrze vědomé tělo, které je v kontextu Nancy Scheper-Hughes a Margaret Lock chápáno jako propojení individuálního, sociálního a politického těla. Dále habitu, který v souvislosti s teoriemi Pierra Bourdieuho v prostředí posilovny vysvětluje specifičnost daného prostředí, jehož kultura se postupně otiskává do těl návštěvníků. A nakonec prostředí posilovny, které je vztahováno k teorii Raye Oldenburga a jeho třetímu místu. Výzkum se uskutečnil na základě zúčastněného pozorování ve vybrané posilovně, které bylo intenzivně doplněno o výzkumné rozhovory. Analýza nabytých poznatků ukazuje, že dané prostředí formuje tělo a vnímání těla svých aktérů součinností několika jevů. Umístěním zrcadel po celých stěnách, která nabádají k neustálému pozorování těla svého i ostatních, a tudíž svádí ke srovnávání a hodnocení. Všudypřítomnými vizuálními reklamami ideálního obrazu těla, která jsou charakteristická pro toto prostředí. Samotnými stroji, jejich rozmístěním a váhami, jejichž barvy vytváří "vizuální konstrukt" toho, že se zde zvedají co nejtěžší váhy. A...
Sebeprezentace fitness trenérů na Instagramu
Shelevaia, Anastasiia ; Numerato, Dino (vedoucí práce) ; Krištofič, Peter (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem sebeprezentace českých osobních fitness trenérů na Instagramu. Kvůli masovému rozšíření internetu a sociálních sítí, jako je například Instagram, se proměnila podoba mezilidských vztahů, a to nejen osobních, ale i pracovních. Jelikož se šíří tendence nabízení zboží a služeb a jejich provozování přes internet, obzvlášť také na Instagramu, ukázala se potřeba zkoumání daného fenoménu. Cílem této práce je poskytnout vhled do fenoménu profesní sebeprezentace fitness trenérů ve světě online na příkladu sociální sítě Instagram. Jako teoretický rámec slouží dramaturgický přístup Ervinga Goffmana a jeho základní pojmy, jakými jsou "zákulisí", "scéna", "osobní fasáda", "speciální vybavení". Praktická část této práce je založena na provedení obsahové analýze profilů osobních fitness trenérů na Instagramu a používá vizuální a textové ukázky ze samotných profilů. Hlavním výsledkem výzkumu je interpretace fenoménu sebeprezentace v souvislosti s dramaturgickým přístupem, odhalení shod a rozdílů mezi jednotlivými trenéry ve formách vystupování ve světě online. Analýza ukázala propojení soukromého a pracovního prostředí v rámci profilů osobních fitness trenérů na Instagramu.
Dokonalé tělo: etnografie těla v prostředí posilovny
Hemerová, Aneta ; Grygar, Jakub (vedoucí práce) ; Lachmann, Filip (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá prostředím posilovny a jejími návštěvníky. Její snahou je odpovědět na to, jak prostředí posilovny formuje tělo a vnímání těla svých aktérů. Na tuto problematiku je nahlíženo prostřednictvím několika teoretických přístupů, a to skrze vědomé tělo, které je v kontextu Nancy Scheper-Hughes a Margaret Lock chápáno jako propojení individuálního, sociálního a politického těla. Dále habitu, který v souvislosti s teoriemi Pierra Bourdieuho v prostředí posilovny vysvětluje specifičnost daného prostředí, jehož kultura se postupně otiskává do těl návštěvníků. A nakonec prostředí posilovny, které je vztahováno k teorii Raye Oldenburga a jeho třetímu místu. Výzkum se uskutečnil na základě zúčastněného pozorování ve vybrané posilovně, které bylo intenzivně doplněno o výzkumné rozhovory. Analýza nabytých poznatků ukazuje, že dané prostředí formuje tělo a vnímání těla svých aktérů součinností několika jevů. Umístěním zrcadel po celých stěnách, která nabádají k neustálému pozorování těla svého i ostatních, a tudíž svádí ke srovnávání a hodnocení. Všudypřítomnými vizuálními reklamami ideálního obrazu těla, která jsou charakteristická pro toto prostředí. Samotnými stroji, jejich rozmístěním a váhami, jejichž barvy vytváří "vizuální konstrukt" toho, že se zde zvedají co nejtěžší váhy. A...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.